Kenyon Zimmer: «The whole world is our country»: Immigration and anarchism in the United States (1885-1940). University of Pittsburgh. Pittsburgh, 2010

biblioteca | 27 Agost, 2011 20:02

Entre 1880 i la dècada dels quaranta del segle passat desenes de milers d'anarquistes actuaren als Estats Units, la gran majoria d'ells immigrants de primera i de segona generació. Però la majoria d'aquests immigrants quan van arribar a les costes nord-americanes no eren llibertaris. El vincle entre migració i moviment anarquista és un fet. Aquest estudi acadèmic de Kenyon Zimmer, de la Universitat de Pittsburgh (Pennsilvània, EUA), es pregunta el motiu pel qual aquests immigrants abraçaren el pensament llibertari, un pensament marcadament antinacionalista i cosmopolita. Aquest treball se centra especialment en les comunitats d'immigrants italiana i jueva d'Europa, les que més es decantaren pel moviment llibertari, i que radicaren sobretot a Nova York (Nova York), Paterson (New Jersey) i San Francisco (Califòrnia), fent servir com a fonts les publicacions anarquistes i els arxius policials i de les organitzacions. El treball repassa el paper del moviment llibertari en diversos fets històrics, com ara la Gran Guerra, la Revolució russa, l'«Amenaça Roja», la Guerra Civil espanyola, etc. El treball és molt interessant, aporta força documentació i dades i planteja temes per a futures investigacions.

Actualització: 27-08-11