Camillo Berneri: «Entre la revolució i les trinxeres». Negres Tempestes i Aldarull Edicions. Barcelona, 2009

biblioteca | 17 Febrer, 2010 19:31

Camillo Berneri: «Entre la revolució i les trinxeres»  .Negres Tempestes i Aldarull Edicions. Barcelona, 2009

Camillo Berneri: Entre la revolució i les trinxeres. Negres Tempestes i Aldarull Edicions. Barcelona, 2009

Aquests últims anys hem viscut un procés de recuperació de la memòria històrica encapçalada pel Tripartit que té com a objectius legitimar l'actual sistema democràtic burgés i amagar o desacreditar la Revolució Social iniciada el 19 de juliol de 1936. El col·lectiu Negres Tempestes i Aldarull Edicions editen la traducció al català d'aquest llibre amb la intenció de donar a conèixer aquests fets: Entre la revolució i les trinxeres és un recull de cartes publicades per Camillo Berneri al setmanari Guerra di Classe on va reflectir l'eufòria inicial dels primers mesos de la Revolució i va advertir de les conseqüències de la recuperació progressiva del poder per part de la burgesia que van materialitzar-se en els Fets del Maig del 1937 on el propi Camillo Berneri va ser segrestat i assassinat.

Aquesta edició inclou també la introducció que va afegir «Ediciones Mayo del 37», editorial vinculada al MIL, en la edició de l'any 1973.

Actualització: 07-02-10