Laura Fernández Cordero: "Queremos emanciparos: anarquismo y mujer en Buenos Aires de fines del XIX", en «Revista Izquierdas», III, 6 (2010)

biblioteca | 20 Octubre, 2010 15:44

Laura Fernández Cordero: «Queremos emanciparos: anarquismo y mujer en Buenos Aires de fines del XIX», en Revista Izquierdas, III, 6 (2010)

L'article presenta un exercici d'anàlisi inspirat en l'obra de Mikhail Bajtin i el seu cercle. Algunes de les seves tesis centrals són posades en joc per a interpretar una sèrie de textos editats per un grup anarquista de Buenos Aires en 1895. Es tracta de la sèrie de fullets de «Propaganda Anarquista entre las Mujeres», concebuda per a fomentar la participació de les companyes. S'intenta donar compta d'un aspecte centra tant en l'obra de Bajtin com en la premsa llibertària: la dimensió polèmica del discurs.

Actualització: 20-10-10